søndag 17. februar 2013

Hageprat og vårlengsel


Det har kanskje vært litt stille her om dagen. Sånn er det vel med alle, inspirasjonen kommer og går. Og nå har den vært på vandring igjen. Det vil si, jeg har rett og slett vært litt distrahert.

Våren nærmer seg. Hagebladene er kommet fram fra eskene de ble pakket i. Og noen ganger trenger jeg bare en pause fra slaps og snødekte veier. Dermed har hodet vært fullt av hage, hage og atter hage.

Det er litt gøy med nytt hus, da kan man liksom starte litt på nytt. Det samme gjelder i hagen. Spesielt denne, som har vært litt byggeplass, litt villniss og etterhvert noen områder med litt mer orden.

Siden høsten har jeg skrevet en hagedagbok. Det kjekke med en slik notatbok er at jeg kan se tilbake på når løkene ble satt ned, når plenen blei sådd og når vi tok inn hagemøblene. På den måten er det lettere å skjønne hva som gikk galt hvis for eksempel all løken fryser i løpet av vinteren. Det som er kjedelig med en notatbok er at det ikke blir så mye bilder. Derfor har jeg rett og slett lagt inn hageboken på nett.

Så langt blir det mest tilbakeblikk på sommeren og høsten som gikk, men også litt lengsel etter våren som kommer. Ta en kikk da vel, hvis du er hageinteressert.

Og til dere som tror at nå slipper dere alle hagegreiene her. Nope. Hva skal jeg da blogge om i sommerhalvåret? Hagen er en stor del av mitt "interiør" fra april/mai til september/oktober, så her blir det nok en miks av interiør, hage og "annet", også i tiden som kommer.

Hagedagboken finner du her: http://denhemmeligehagen.wordpress.com/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...