lørdag 16. april 2011

Orden i plantesakene


Endelig! Jeg har hatt lyst på et plantebord. Skikkelig lenge har jeg hatt lyst på et plantebord. Ikke trenger det være like flott som de jeg har sett i interiørbladene heller, det må bare ha plass til potter og planter og hageredskaper på en fornuftig måte. Og så plutselig gikk det opp for meg: Jeg kan jo bare bruke det bordet jeg har! Hurra!

Det gamle utebordet skulle nemlig kastes etter å ha blitt etterlatt ute i to vinter, og i tillegg vært utsatt for svigerfars sageiver under oppussingen av badet. Nå har det fått en fin voksduk, og sammen med et par trekasser ble det flyttet til "rotehjørnet" for å skape orden.



Pottene er samlet i en gammel kasse, klare for omplanting av årets frø.




Den stakkars flamingoen har mistet den originale rosafargen, men det kan rettes opp. Skal ut og handle sjokkrosa spraymaling etter påske.




Kurven var også på vei til Heftingdalen, men fikk lov til å bli oppbevaring for alt av smårot som samler seg på uteplassen. Og tror du ikke jeg fikk spyla hele plattingen med det samme jeg var i gang.


Dagens innsats ble avsluttet med en kaffe og litt godt lestestoff på en sommerklar platting, og fortsatt er ikke temperaturen sunket under 15 grader!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...