onsdag 29. september 2010

Jeg lovte dere et gjesterom...

For litt siden fikk dere se den første leiligheten jeg var med på å innrede, og som jeg lovte skal dere nå få se gjesterommet. Her fikk jeg frie tøyler, men noen kriterier skulle jo oppfylles:
Rommet skulle fungere som gjesterom, men også kontor, med en grei arbeidsplass. Dessuten var det ønske om mest mulig plass til oppbevaring.

Det var også et ønske at rommet skulle inneholde en form for optisk illusjon. Denne fant jeg på photowall.se:
http://www.photowall.se/photo-wallpaper/library
Den måtte kuttes litt, men resultatet ble utrolig kult! Fikk lyst til å gjøre noe lignende hjemme. Kanskje det plutselig blir oppussing...
katrine
Og så var det veddemålet da:
Rommet har sine utfordringer når det gjelder takhøyde, bjelker og vinkler. Til tross for dette var jeg helt sikker på at jeg kunne plassere senga et annet sted enn under vinduet. Og tro meg, jeg prøvde! Det sto jo om to flasker vin. Til slutt måtte jeg innse at dette var den beste løsningen. Og kanskje er det ikke så ille, å ha muligheten til å studere stjernene mens man ligger godt og varmt under dyna?
Senga har forøvrig en lang og sjarmerende historie. Den er overtatt fra venner, men viste seg også å ha tilhørt en felles kollegas foreldre den gang de var nygifte. (Kom gjerne med hele historien hvis du leser dette).

Det er utrolig hvilke skatter man kan komme over i byens bruktbutikker og ofte er det veldig god kvalitet på litt eldre møbler. Når jeg først fikk frie tøyler, benyttet jeg sjansen til å bruke noe av alt det flotte som jeg hadde sett meg ut, men ikke har plass til hjemme. Møblene passet dessuten godt til stilen i resten av leiligheten og hentet opp det varme oransje fra stuen.

Denne flotte kommoden var en av skattene. Her er det plass til litt av hvert, samtidig som den ikke er altfor massiv.

Skatollet er også lett og fint, men rommer mye. Her er det plass til alt av kontorutstyr, samtidig som arbeidsflaten er god når døren er felt ned. Stolen er min absolutte favoritt! Den har så utrolig flott farge, er god å sitte i og så elegant med de slanke beina og armlenene.
Nesten synd jeg bor i samme by, for jeg kunne absolutt tenke meg en overnatting her.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...